location_searching Etsi päiväkoti mail Lähetä viesti cabin Sovi tutustuminen contract_edit Tee hakemus

Pilkkeen päiväkotien asiakastyytyväisyys huikeassa nousussa

Pilke tiedottaa
eyeglasses
Lukuaika: 2 min
calendar_month
23.04.2025

Pilke-päiväkotien perheet ovat entistä tyytyväisempiä lastensa varhaiskasvatukseen. Tuore asiakastyytyväisyyskysely tammi-helmikuulta 2025 kertoo, että Pilke sai kokonaisarvosanaksi 4,31/5, kun viime vuonna vastaava lukema oli 4,04. Tulos kertoo, että perheiden kokemus varhaiskasvatuksen laadusta, kohtaamisesta ja päiväkotien painotuksista on parantunut kaikilla mittareilla. Iso kiitos kaikille vastaajille!

Pilke-päiväkodit tutkivat asiakasperheidensä tyytyväisyyttä oman päiväkotinsa varhaiskasvatukseen vuosittain. Kyselyssä selvitämme myös sitä, miten perheet kohdataan sekä miten päiväkodin mahdollinen painotteisuus toteutuu. Kysymme myös, suosittelisivatko perheet päiväkotia muille. Kaikissa kysymysvaihtoehdoissa perheiden tyytyväisyys oli noussut vuoden takaiseen.

Pilke-päiväkotien asiakastyytyväisyyskysely 2025

  • Olen tyytyväinen lapseni saamaan varhaiskasvatukseen: 4,36
  • Perheeni kohdataan kiinnostuneesti ja lempeydellä: 4,42
  • Olen tyytyväinen päiväkotini painotuksen toteutumiseen: 4,18
  • Suosittelisin päiväkotiani muille: 4,28
  • Kokonaisarvosana: 4,31
    (asteikko 1–5, jossa 5 on paras)

Satsaus laatuun ja lempeään kohtaamiseen näkyy

Pilkkeen asiakkuusjohtaja Riikka Mattsson kertoo, että Pilkkeellä on tehty viimeisen vuoden aikana paljon töitä laadun ja lempeän toimintakulttuurin kehittämiseksi:

”Olemme todella iloisia siitä, miten tekemämme kehitystyö kantaa hedelmää, ja asiakastyytyväisyys on huikeassa nousussa kaikilla mittareilla. Pilkkeen oma lempeä toimintakulttuuri eli sydänkulttuuri näkyy mielestäni vahvasti näissä tuloksissa ja arjessamme. On hienoa huomata, että olemme onnistuneet kohtaamaan lapset ja perheet arvojemme mukaisesti”, Riikka Mattsson sanoo.

Palvelun laatu ja asiakkaiden tyytyväisyys ovat yksityisille päiväkodeille koko toiminnan elinehto.

”Meidän tulee ansaita perheiden luottamus joka päivä. Pilkkeelle onkin tärkeää tuoda esiin laadukkaan varhaiskasvatuksen merkitys ja se, että perheille tarjotaan monipuolisia valinnanmahdollisuuksia”, Riikka Mattsson sanoo.

Lämmin kiitos kaikille, jotka vastasivat ja kertoivat meille arvokkaita kokemuksiaan!

Tietoa asiakastyytyväisyyskyselystämme:

Pilke toteutti oman asiakastyytyväisyyskyselynsä tammi–helmikuussa 2025 verkkopohjaisena kyselynä, johon vastattiin nimettömänä. Linkki kyselyyn lähetettiin kaikille päiväkotiemme asiakasperheille, ja saimme 3 430 vastausta. Kyselyn vastausprosentti oli 34 %.

Lisätietoja
Riikka Mattsson, asiakkuusjohtaja, Pilke päiväkodit Oy
Puh. 040 579 9066
riikka.mattsson@pilkepaivakodit.fi

Edellinen artikkeli

Uusimmat artikkelimme

Pilkkeen päiväkotien asiakastyytyväisyys huikeassa nousussa
Pilke tiedottaa
Pilke-päiväkotien perheet ovat entistä tyytyväisempiä lastensa varhaiskasvatukseen. Tuore vuoden 2025 asiakastyytyväisyyskyselymme kertoo, että Pilke sai kokonaisarvosanaksi 4,31/5.
Lue lisää
Opeplus-työtehtävä kiinnostaa opettajia sekä vahvistaa laatua ja asiakastyytyväisyyttä
Artikkelit
Pilkkeen Opeplus-työnkuva tarjoaa varhaiskasvatuksen opettajille mahdollisuuden keskittyä pedagogiikan ja toiminnan kehittämiseen asiantuntijana. Lue artikkelistamme, mitä Ope+ on käytännössä, ja millaisia kokemuksia opeplussilla on uudesta työroolistaan.
Lue lisää
Etelä-Saimaa: Lapsiperheille hyviä uutisia: Lappeenrantaan tulee lisää maksuttomia perhekahviloita
Pilke mediassa
Perhekahvila on avoin kohtaamispaikka, jonne voi tulla oman aikataulun mukaan tapaamaan. Uudet kahvilat aloittavat Uus-Lavolassa ja Joutsenossa, uutisoi Etelä-Saimaa 30.3.2025....
Lue lisää