location_searching Etsi päiväkoti mail Lähetä viesti cabin Sovi tutustuminen contract_edit Tee hakemus

Pilkkeen päiväkotien asiakastyytyväisyys huikeassa nousussa

Pilke tiedottaa
eyeglasses
Lukuaika: 2 min
calendar_month
23.04.2025

Pilke-päiväkotien perheet ovat entistä tyytyväisempiä lastensa varhaiskasvatukseen. Tuore asiakastyytyväisyyskysely tammi-helmikuulta 2025 kertoo, että Pilke sai kokonaisarvosanaksi 4,31/5, kun viime vuonna vastaava lukema oli 4,04. Tulos kertoo, että perheiden kokemus varhaiskasvatuksen laadusta, kohtaamisesta ja päiväkotien painotuksista on parantunut kaikilla mittareilla. Iso kiitos kaikille vastaajille!

Pilke-päiväkodit tutkivat asiakasperheidensä tyytyväisyyttä oman päiväkotinsa varhaiskasvatukseen vuosittain. Kyselyssä selvitämme myös sitä, miten perheet kohdataan sekä miten päiväkodin mahdollinen painotteisuus toteutuu. Kysymme myös, suosittelisivatko perheet päiväkotia muille. Kaikissa kysymysvaihtoehdoissa perheiden tyytyväisyys oli noussut vuoden takaiseen.

Pilke-päiväkotien asiakastyytyväisyyskysely 2025

  • Olen tyytyväinen lapseni saamaan varhaiskasvatukseen: 4,36
  • Perheeni kohdataan kiinnostuneesti ja lempeydellä: 4,42
  • Olen tyytyväinen päiväkotini painotuksen toteutumiseen: 4,18
  • Suosittelisin päiväkotiani muille: 4,28
  • Kokonaisarvosana: 4,31
    (asteikko 1–5, jossa 5 on paras)

Satsaus laatuun ja lempeään kohtaamiseen näkyy

Pilkkeen asiakkuusjohtaja Riikka Mattsson kertoo, että Pilkkeellä on tehty viimeisen vuoden aikana paljon töitä laadun ja lempeän toimintakulttuurin kehittämiseksi:

”Olemme todella iloisia siitä, miten tekemämme kehitystyö kantaa hedelmää, ja asiakastyytyväisyys on huikeassa nousussa kaikilla mittareilla. Pilkkeen oma lempeä toimintakulttuuri eli sydänkulttuuri näkyy mielestäni vahvasti näissä tuloksissa ja arjessamme. On hienoa huomata, että olemme onnistuneet kohtaamaan lapset ja perheet arvojemme mukaisesti”, Riikka Mattsson sanoo.

Palvelun laatu ja asiakkaiden tyytyväisyys ovat yksityisille päiväkodeille koko toiminnan elinehto.

”Meidän tulee ansaita perheiden luottamus joka päivä. Pilkkeelle onkin tärkeää tuoda esiin laadukkaan varhaiskasvatuksen merkitys ja se, että perheille tarjotaan monipuolisia valinnanmahdollisuuksia”, Riikka Mattsson sanoo.

Lämmin kiitos kaikille, jotka vastasivat ja kertoivat meille arvokkaita kokemuksiaan!

Tietoa asiakastyytyväisyyskyselystämme:

Pilke toteutti oman asiakastyytyväisyyskyselynsä tammi–helmikuussa 2025 verkkopohjaisena kyselynä, johon vastattiin nimettömänä. Linkki kyselyyn lähetettiin kaikille päiväkotiemme asiakasperheille, ja saimme 3 430 vastausta. Kyselyn vastausprosentti oli 34 %.

Lisätietoja
Riikka Mattsson, asiakkuusjohtaja, Pilke päiväkodit Oy
Puh. 040 579 9066
riikka.mattsson@pilkepaivakodit.fi

Edellinen artikkeli
Seuraava artikkeli

Uusimmat artikkelimme

Leikin ja laulun kautta englanti arkeen - näin kielipäiväkoti tukee lapsen kasvua ja kehitystä 
Artikkelit
Miten päiväkoti-ikäiset lapset hyötyvät englanninkielisestä varhaiskasvatuksesta ja kenelle se sopii? Lue artikkelistamme Pilke Playschoolin kokeneen päiväkodin johtajan kokemuksia.
Lue lisää
Talentia-lehti: Työhyvinvointi luodaan yhdessä
Pilke mediassa
”Työhyvinvointi syntyy ihmisten välisistä suhteista, ymmärryksestä ja ystävällisyydestä”  Työyhteisö luo varhaiskasvatuksen työhyvinvointia yhdessä.  ”Meillä perusjuttu on ihan normaali, ystävällinen käytös.ervehdimme,...
Lue lisää
Opettaja-lehti: Pilke selkiytti ohjeistusta suunnitteluajasta
Pilke mediassa
Palkkamallin kannustimet, sak-työaika, Opeplus-työnkuva, toimiva luottamusedustajajärjestelmä…  Muun muassa nämä ovat keinoja, joilla Pilkkeellä olemme halunneet panostaa varhaiskasvatuksen opettajien houkutteleviin työtehtäviin...
Lue lisää