Pilkkeen asiakastyytyväisyyskysely: perheet kohdataan kiinnostuneesti ja lempeydellä
Kysyimme helmikuussa päiväkotiemme asiakasperheiltä, miten he kokevat oman päiväkotinsa toiminnan. Saimme kyselyyn lähes 3 700 vastausta. Lämmin kiitos kaikille asiakkaillemme, jotka vastasivat ja kertoivat meille arvokkaita kokemuksiaan!
Tuttuun tapaan halusimme kuulla, miten tyytyväisiä perheet ovat lapsen saamaan varhaiskasvatukseen Pilkkeellä. Vastaajia pyydettiin arvioimaan kokemustaan asteikolla 1–5, jossa 5 on korkein.
Iloksemme tänä vuonna vastausten keskiarvo oli noussut edellisestä kyselystä, ja se oli nyt 4,12. Vuonna 2023 vastaava luku oli 4,0.
Tänä vuonna tutkimukseen otettiin mukaan uusi kysymys, jossa haluttiin kuulla perheen kokemuksia heidän kohtaamisestaan päiväkodissa.
”Perheeni kohdataan kiinnostuneesti ja lempeydellä” -väittämän vastausten keskiarvo oli korkea, 4,23, josta olemme hyvin iloisia. Lempeys on vakiintunut meidän tavaksemme tehdä töitä ja kohdata lapsia ja aikuisia.
Pilkkeen asiakkuusjohtaja Riikka Mattsson kertoo, että asiakastyytyväisyyskyselyssä oli mahdollista antaa myös avointa palautetta. Niissäkin korostui lämpimän kohtaamisen merkitys, josta Mattsson kiittää Pilkkeen kaikkia työntekijöitä.
”Jälleen kerran esille nousee se, kuinka tärkeää on kohdata lapset ja perheet lempeästi ja läsnä olevasti. Tiedämme toki, että perheet arvostavat myös muita asioita, kuten päiväkodin sijaintia, hyviä tiloja ja oppimisympäristöjä, mutta lopulta päiväkodin ihmisten merkitys lapsen päivässä on tärkeintä”, Riikka Mattsson sanoo.
Pilke on vahvistanut positiivisen pedagogiikan osaamista ja vahvuuksiin keskittyvää ajattelua päiväkotien toiminnassa viimeisen puolen vuoden aikana. Koko henkilöstölle tarkoitetun Huomaa hyvä -koulutussarjan avulla on haluttu myös lisätä myönteistä vuorovaikutusta perheiden kanssa.
Me Pilkkeellä työskentelemme päivittäin sen eteen, että kaikki asiakasperheemme ympäri Suomen voivat olla tyytyväisiä Pilkkeen varhaiskasvatukseen ja suosittelevat meitä eteenpäin muille lapsiperheille.
Tässä meille tärkeää on:
- hyvä ja lempeä asiakaskokemus sekä sen jatkuva kehittäminen oman asiakaspolkumme mukaisesti
- yhtenäinen laatu kaikissa Pilkkeen päiväkodeissa – näin perheet kohtaavat saman Pilkkeen ympäri Suomea
- työhyvinvoinnin ja johtamisen vahvistaminen, jotta olemme alan houkuttelevin työnantaja varhaiskasvatuksen ammattilaisille
- painotteisen varhaiskasvatuksen ja yrityksen vastuullisuuden kehittäminen Pilkkeen ainutlaatuisiksi vahvuuksiksi.
Tietoa asiakastyytyväisyyskyselystämme: Pilke toteutti oman asiakastyytyväisyyskyselynsä helmikuussa verkkopohjaisena kyselynä. Linkki kyselyyn lähetettiin kaikille päiväkotiemme asiakasperheille, ja saimme siihen lähes 3 700 vastausta. Kyselyn vastausprosentti oli 33,8 %.
Lisätietoja:
Riikka Mattsson, asiakkuusjohtaja
puh. 040 579 9066