Pilke Kolibridalen
Må–Fr kl. 7–17 (enligt behov)
GrupperDaghemsavgiften är den samma som i kommunal dagvård.
Kolibridalen är ett privat daghem med servicesedlar. Ansök om servicesedel och daghemsplats på Vasa stads webbplats och fyll även i ansökan om Pilke-dagvård för småbarnspedagogik.
Du kan ansöka när som helst och du kan komma igång snabbt!
Fyll i och skicka in ansökningsformuläret. Inga bilagor krävs och du är ännu inte bunden till något. Du kan även ställa din ansökan om dagbarnvårdare i kö.
Du kommer att bli kontaktad inom 2 arbetsdagar och vi kommer överens om hur vi ska gå vidare.
Daisy är vår kommunikations- och informationskanal mellan hemmet och förskolan. Vi använder Daisy för att kommunicera om t.ex. evenemang och nyheter från förskolan.
Familjer använder Daisy för att skicka information till oss, till exempel barnomsorgsbokningar och frånvaroanmälningar.
Kolibridalens daghem är ett litet daghem I Vasa
Kolibridalens daghem är ett svenskspråkigt daghem som övergick till Pilke päiväkodit i december 2017. Kolibridalen är ett litet, hemtrevligt daghem med 35 platser och med över 20 åriga traditioner inom småbarnspedagogiken i Vasa. Kolibridalen erbjuder småbarnspedagogik för barn i åldern 1–5 år.
Aktiviteter i små grupper där hänsyn tas till barnen
Daghemmets målsättning är att alla barn ska få utvecklas och lära sig nya saker i sin egen takt i en trygg, positiv, accepterande och stressfri atmosfär. Vi tycker även att det är viktigt att barnen lär sig att ta hänsyn till alla på daghemmet. Bäst åstadkommer vi detta genom att vi under en stor del av dagen är uppdelade i smågrupper, så att vi som pedagoger bättre kan finnas till för varje barns behov. Barnen ska få känna att vi bryr oss om, och finns till för dem. Närhet och en trygg famn att krypa upp i kryddad med glädje över att få både leka, lära och vara tillsammans under dagen. Det goda samarbetet mellan familjerna och personalen skapar en stabil grund för verksamheten där alla har barnets bästa i åtanke.
Sex personer med ansvar för pedagogiken sköter om barnen. Rondo Catering tillreder den smakfulla maten och mellanmål. Frukost görs på daghemmet.
Kom gärna in och bekanta dig med vår trivsamma atmosfär!
65230 VAASA Suomi
Vårt daghems klientfamiljer betygsätter oss
Välkommen på introduktionsbesök till vårt daghem
På introduktionsbesöket har du möjlighet att ta en titt på vårt daghems vardag, lokaler och verksamhet. Vi lär oss känna varandra, vi svarar på dina frågor och berättar närmare om hur man söker till och börjar på daghemmet.
Ta kontakt eller fyll i Pilke dagvårdsansökan: vi ska då kontakta dig inom 2 dagar och avtala om ett introduktionsbesök!
Vi vägleder ömt på vägen mot lärande
Vårt uppdrag är att skapa en miljö där barn inte bara lär sig kunskaper och färdigheter, utan också hur man möter hela världen med vänlighet och ömhet.
Läs mer om våra daghem och småbarnspedagogiken hos Pilke!
Pilke Kolibridalen fokus
Exempel på dagsprogram för ett daghem
6–7
Daghemmet öppnar sina dörrar. Välkommen! Vi börjar dagen med att kramas och prata. Sedan ger vi oss så småningom iväg för att äta frukost och leka.
8–8.30
Dags för frukost
8.30–11
Verksamhet i små grupper och lek inomhus och utomhus.
n. 11.15
Lunch och därefter tid för vila. En del av barnen sover och de andra vilar eller är ute. Efter vilan är det tid för tyst lek och pyssel.
n. 14.00
Mellanmål
14.30
Verksamhet i små grupper samt lek inomhus eller utomhus.
17–18
Daghemmet stänger sina dörrar och vi säger hej då. Tack för idag, vi ses igen i morgon!
Välkommen till vårt daghem!
Päiväkotihakemuksen voi tehdä milloin. Hakemus ei vielä sido mihinkään. Olemme sinuun yhteydessä 2 arkipäivän sisällä.
Pilke dagvårdansökanHaluatko tehdä päiväkotihakemuksen?
Hakemuksen teet helposti ja nopeasti verkossa, eikä se vielä sido mihinkään. Päiväkotihakemuksen voi myös jättää jonoon. Olemme sinuun yhteydessä 2 arkipäivän sisällä, ja sovitaan silloin jatkosta.
Föreståndare Katri Bergendahl-Hannuksela
Jag svarar gärna på alla angelägenheter och frågor som gäller vårt daghem: introduktionsbesök, lediga platser, daghemsansökningar, klientavtal och ändringar i dem, faktureringsfrågor, klientfeedback osv.